Lugnare lördag med funderingar

Dagen idag har varit lugnare och lite lättare, sådär som det alltid brukar vara. Storm följs av stillhet eller nåt.
Tog med barnen på en tur till stan där vi bland annat gick och fikade på café och de fick välja precis vad de ville. Tyckte de kunde behöva lite "fika-lyx" efter att jag varit så ledsen igår.

Funderar lite kring det här med att mina marginaler är så små för att inte säga obefintliga gentemot saker som går snett eller krånglar. Undrar hur jag ska kunna jobba när jag är sån? På jobbet känns det rätt ofta som att typ allt strular och krånglar och är onödigt svårt och tålamodskrävande! Kommer jag att orka? Kommer jag att klara av det?

Kommentarer
Postat av: Fröken M

Förstår att du grämer dig inför arbetet. Jag känner igen detta med att inte ha några marginaler - den känslan är allt annat än trevlig.



Kanske kan du prata med FK om att få arbetspröva, 2 timmar per dag till dess att du känner att du orkar vara med i verksamheten. Då hinner du sakta bekanta dig med miljön, slipper känna krav på att vara aktiv i verksamheten. Ta det i din takt, sorg tar tid.



Vad gäller jobbet i övrigt så kan det också vara så att det låter dig blomma ut på jobbet, får dig att tänka på någonting annat, om än så bara för ett andetag eller två.



Största styrkekramen!

2009-01-04 @ 23:25:51
URL: http://froken.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0