Jobb och jordbruk

Nu har min chef hört av sig angående vilken avdelning jag ska vara. Det blir på en av småbarnsavdelningarna, ett stabilt och tryggt ställe med bra folk som har full koll. Det känns bra, det var det jag helst ville, så det hoppas jag funkar. Tror att jag ska försöka med "varannan-dag-modell", kanske måndag-onsdag-fredag och typ 5 timmar om dagen.

Annars är det mycket just nu med jordbruket. Jag ska arrendera ut jorden och det är igångsatt med LRF-konsult som ska sätta ihop en intresseförfrågan som ska gå ut till några utvalda. Sedan får vi se vad de är villiga att ge. Det är flera som nog gärna vill arrendera, för det börjar märkas en del intresse med telefonsamtal och rykten och prat. Det ska bli väldigt skönt när allt detta är färdigt och klart, för jag tycker det är ganska jobbigt nu att hålla i det! Alla som undrar och frågar och "tassar runt"! Mitt i allt står jag med sin sorg och vill helst bara få vara ifred. Men det undrar jag när jag nånsin får, för det har varit något hela tiden som ska fixas - först begravning och sånt, sedan potatisplocken, sedan bouppteckningen och nu arrendera ut. Det känns som att det är något som drar i mig hela tiden!

Kommentarer
Postat av: Jica

Jag hittade hit via AFF och har nu läst hela din historia och gråtit med dig. Eller med dig - om det ändå funkade så, att man kunde bytas av ibland. Om det liksom hjälpte att jag grät några tårar åt dig, så att du slapp?



Mina varma kramar har du iallafall. Om de ändå värmde dig där du går och fryser.



//Jessica

2009-01-18 @ 22:56:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0