Dyker igen

Det gick bra att jobba igår också, jag flyter in automatiskt i jobbet. Men visst märker jag på mig själv att jag spelar en roll - en invand, "professionell" yrkesroll som går på rutin. Man tar på sig sitt jobbleende och sin käcka jobbroll som en mask, som en skådespelare som går in i ett välkänt manus. Det funkar bra när jag är där och jag har inte ont av det då, men det sliter kanske en del ändå. För idag känner jag mig märkvärdigt låg - deppad och håglös, ledsen och orkeslös. Jag vill ingenting alls, bara sitta och glo utan att ens tänka. Och det är väl, när jag analyserar, en efterreaktion. Precis som jul- och nyårsafton som gick bra under själva tiden, men vid läggdags efteråt kändes jättejobbigt.

Nåja, då är det ju bra att jag bara jobbar två dagar då; jag har flera dagar på mig att svänga om i sinnesstämning igen!

Kommentarer
Postat av: Fröken M

Den där rollen du klär på dig är bra, då får man vila från sin sorg. Förstår att du är jättetrött dagarna efter, helt slut av alla intryck, allt nytt och allt som är sig likt men ändå inte.

Hoppas att du kan hitta några njutfulla andetag, andas dessa länge och väl, och återvända till din trygga roll till veckan. Låter kanske klämkäckt, men du kommer att ha nytta av den på din väg tillbaka.

Kram... full av styrka!

2009-01-24 @ 17:17:52
URL: http://froken.bloggagratis.se
Postat av: -sl-

Känner igen det där med att gå in i rollen. Det är som att man verkligen ÄR någon annan under tiden. Sen klär man av sig den igen när man går hem och då finns känslor och tankar som vanligt...

2009-01-24 @ 20:29:46
URL: http://allergimamman.blogspot.com/
Postat av: Kicki

Vilka stora steg framåt du gjort senaste veckorna. Saker du knappt trodde du skulle klara har du nu klarat! Även om det kostar på så klart. Men jag är så glad att du orkar. Och att din stora flicka har fått sova lite bättre. Hoppas du har en lugn och skön lördagskväll just nu. Kram!

2009-01-24 @ 20:30:55
URL: http://litesomjag.blogg.se/
Postat av: kamilla

Sitter här inne igen och läser, man känner igen sig väldigt mycket. I bland blir jag nästan äcklad av mig själv för min falskhet, den här jäkla frasen "hur är det" som alla säger i förbifarten "bra" man ljuger för allt och alla. Det är så enkelt att vara falsk annars så måste alla andra veta hur trasig man igenteligen är.

2009-01-25 @ 21:19:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0