"Hans skatt på jorden"

Som så många gånger förr under det här året får jag styrka och bekräftelse av mina stöttepelare till vänner i cyberrymden! Så kloka ord som jag sparar därinne i hjärtat! Hoppas att det inte gör något att jag citerar.

Matilda:
"Det är bara så underbart härligt att känna din lycka. Att få se att du äntligen får lite medgång i livet. Lite grann är det en konstig lättnad också, att veta att någon finns där hos dig.

Och jag tror att M ler med hela ansiktet uppe i sin himmel. Kanske har han till och med haft ett finger med i spelet? ;)
M är den person som står dig och barnen närmst, och jag tror att även han känner en lättnad över att någon vakar över hans skatt på jorden."

Sabina:
"Du har inte valt din situation. Du 
hanterar den efter bästa förmåga - och vi som följt dig vet hur du har 
kämpat. Du är värd varje minut av lycka, och det gläder mig ofattbart 
mycket att höra att människor tycker att du strålar. Samtidigt som du 
alltid kommer att ha ett vackert litet sommarmoln i form av M vid 
din sol. Han finns där. Han ska finnas där. Och självklart kommer du 
att alltid att sakna honom. Ibland drar molnet förstås in som ett 
oväder, en storm och vräkregn som kommer att hålla i sig i dagar. 
Skillnaden är att solen har spruckit igenom igen, att du kan se den 
igen och känna den. Och du ska stå där i solstrålarna och stråla 
tillsammans med dem!"

Kommentarer
Postat av: .:Sabina:.

Du vet att det inte gör något att du citerar. Jag blir glad att vi verkar förstå varandra så väl, så att mina (för mig själv ibland rätt så förvirrade) rader verkar gå in mitt i prick hos dig. Du förstår vad jag menar även när jag surrar runt...!

Kram från en citerad, stolt vän =)

2009-12-14 @ 22:55:21
URL: http://mitteget.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0