Surrealistiskt

Vet ni hur surrealistiskt, overkligt och absurt det känns att sitta och skriva tackkort efter sin mans begravning? Eller köpa en gravlykta? Eller skriva in i almanackan att imorgon ska jag till gravstenshuggeriet och välja en gravsten? Eller ha makens mobil påslagen liggandes i köket för att kunna svara när det ringer någon i gårdsrelaterade ärenden? Eller ringa upp Skatteverket när de skickade blankett som M skulle skriva på och be dem att för f-n samköra sina egna register, för det är jäkla svårt att skriva på något när man är död?

Detta kan bara inte vara sant tänker jag ofta. Det är världens svartaste, deppigaste, tragiska teaterpjäs jag hamnat i och snart går ridån ner och jag får höra publikens applåder och allt kommer att bli som vanligt igen......



PS Det är skitbra att passa på att yl-gråta rejält när man ändå dammsuger, för då drunknar ljuden lite grann i oväsendet....DS

Kommentarer
Postat av: Lene

Å, Lotta - jag läser och grinar. Du skriver så himla fint. Tänker på dig/er varje dag. Ni är ju nära men ändå långt borta...Har funderat på det det där...M och R kände ju varann, men hade inte setts på 15 år och så maillistan, det känns så dumt nu att vi aldrig sågs, men jag tror vi var/är lite smått osociala IRL - åren gick, och nu är vi här. Hade liksom velat göra mer för dig/er, men det hade nog varit konstigt det med!? Äsch, jag svamlar.....

R. hälsar, han tycker detta är lika hemskt som jag..Han tände ett ljus här hemma för M den där lördagskvällen, och jag ett på jobbet.

kram

2008-09-30 @ 14:32:15
Postat av: Karolina

Du skriver så otroligt bra. Jag gråter som jag inte gjort på länge. Jag önskar dig och dina barn all lycka mitt i allt det ofattbara.

2008-11-03 @ 11:27:56
Postat av: Christina

Jag fick om denna blogg idag av en väninna som liksom jag mist sin make inte ens 40 år fyllda och liksom jag har ett litet barn med honom. Jag kan bara säga att det är en enorm lättnad att se allt det jag känner i ord här. Precis exakt så som du skriver ovan och även det mesta andra jag hunnit läsa nu är som det vore mina egna ord på pränt. Jag skulle vilja krama dig väldigt länge.

2009-10-20 @ 19:56:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0