"Sorgfågel bor i mitt innersta"

Jag visste inte detta när jag döpte bloggen, men det finns en sångtext som heter "Sorgfågel". Den var väldigt talande:

Sorgfågel
Text&musik: Christine Hellqvist
Förlag: Scandinavian Songs

Svarta streck över himlen, vildgässen drar söderut
Äpplena rodnar, oktober är här
Och jag har glömt hur glädjen ser ut
Skogsduvor i aspen här, talgoxe i trädet ditt
En falk flög upp precis framför mig
Som rätt ut hjärtat mitt

Refr
Sorgfågel bor i mitt innersta
Den kom för månader sen
Den flyger ett varv över landen
Och sen kommer den igen

Jag har bosatt mig i längtans land, allt är bara längtan nu
Svårt stå rak, svårt gå framåt
Det är du och du och du
Och ingen är mig nära här, ingen är närmast mig
Bara sorgfågelshjärtat bultar nu
Sin längtan efter dig

Refr
Sorgfågel...

Skulle önska jag kunde längta
Och att längtan en gång tog slut
Nu är du på andra sidan
Och jag får längta livet ut

Refr




Jag får längta livet ut........ Jag måste ju finnas kvar här för barnens skull, men åh vad jag hoppas att jag inte blir alltför gammal! Och att han står där på andra sidan och tar emot mig när det är min tur att passera!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0