Mobilsamtal från himlen?

M:s mobil har legat påslagen på köksbänken sedan han dog, utifall det ringer "företagsfolk" typ leverantörer, uppköpare, kunder, rådgivare med mera. I början ringde den några gånger och jag hoppade högt varje gång - han har en speciell ringsignal som är liksom "hans" och det var som om han typ bara var i duschen eller nåt och jag passade mobilen. De som ringde var just såna där "gårdsrelaterade" personer, så jag fick ju tala om vad som hänt och så. Till exempel: han som ringde från LRF och sökte M blev rätt chockad, stackarn - jag vet än i dag inte vad han egentligen ville, för det försvann liksom.....

Nu är mobilen mest tyst, för i stort sett alla vet vad som hänt, men jag har den påslagen ändå. Min mobil ligger bredvid och håller den sällskap, de ligger där och ser ut som om allt var normalt och det behöver jag väl än. Men för några dagar sedan fick hans mobil spatt; det var som om den fick hicka! Den piper och hoppar mellan menyer och slår av och på sig själv. Vet inte vad det är med den, undrar om det är M som försöker ringa från himlen?.......

Kommentarer
Postat av: -ME-

Vet du? Jag tror att de gör precis så, tar kontakt på vilket sätt de tror att man kan begripa. Ibland är det mer än lovligt märkligt, men de funkar inte som vi längre.

2008-10-14 @ 20:11:23
URL: http://vinterliv.blogg.se/
Postat av: Åsa

Ja, man kan ju börja undra...

2008-10-14 @ 20:17:29
URL: http://asaleh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0