Lilla J och pappa

Lilla J, snart 1 och ett halvt år, säger fortfarande "pappa". Hon minns honom än, det märks tydligt. Nämner honom ofta, minns saker han sa, förknippar saker med honom. Känner igen hans kläder, kopplar ihop traktorljud med honom.
Jag har alltid flera foton av M framme; ett på köksbordet, ett förstorat i vardagsrummet och ett på kylskåpet. Lilla J är för söt när hon ser på fotona; hon pussar dem! Ljudliga småbarnspussar, ni som har eller har haft små barn vet hurdana pussar jag menar. Hon pussar dem och vinkar åt dem och kastar slängpussar.
Varje gång vi tänder ljuset på köksbordet säger hon "pappa!", hon vet så väl att vi tänder det för honom.

Kommentarer
Postat av: myzpyz (aff)

men åhhh, gullehjärtat...

tårarna trillar när jag läser o än en gång blir jag liksom arg för att det är så j-la orättvist!!!

stora varma kramar till er, mitt änglaljus tänds för din M

2008-10-20 @ 13:30:03
URL: http://vfw.bilddagboken.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0