Fy skäms, Sahlgrenska!

Något som stör mig lite är det faktum att Sahlgrenska sjukhuset antagligen har sjabblat bort donationsbrevet till mig. Det sades nämligen att efter ungefär 3 veckor skulle jag få ett brev från dem där de berättar kön och ålder på dem som mottagit organen från M. Nu har det gått snart 7 veckor och jag har fortfarande inte fått något. Känns ju ärligt talat lite klantigt! Synd, eftersom det var så noga och etiskt korrekt allting annars runt donationen - då solkar ett sånt här sjabbel ner det övriga lite grann och får en att undra om det var något mer som glömdes eller klantades....

Jag berättade detta för kuratorn och sa att jag också tyckte det kändes rätt trist att behöva kontakta Sahlgrenska för att påminna, och då lovade hon att ringa dem.

Det där brevet hade varit viktigt för en annan sak också, jag hade nämligen tänkt att berätta för de stora barnen om donationen utifrån informationen i brevet. Det hade gjort det mer konkret för dem, till exempel "det finns en kvinna som är 56 år som varit väldigt sjuk men som lever idag tack vare pappa".


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0