Så jäkla duktig!

Jag är så jäkla duktig så det är rent fjantigt! På förmiddagen har jag och Lilla J varit och köpt julklappar till denna pissiga storhelg som man helst av allt bara vill glömma! Gud, vad jag skulle vilja slippa lägga energi på att tänka ut julgåvor till alla människor och istället ägna den kraften åt att bara klara mig igenom livet! Fast å andra sidan, jag håller mig ju sysselsatt....

Och jag är så duktig, jag roddar en hel gård med alla dess horribla räkningar! Bouppteckning med revisorn pågår och efter det ska jag sitta med LRF och fixa utarrendering av marken. Igår ringde det en dam från Statistiska centralbyrån och ville ha uppgifter på hur mycket potatis vi fick per hektar, men då gav jag fan i duktigheten. Sa som det var att vi var glada att vi överhuvudtaget fick upp dem och att vi inte har en susning om exakt hur många ton det blev totalt och än mindre per hektar. Hon var jättetrevlig, så det var inga problem och jag insåg att vissa saker kan man faktiskt skita i med gott samvete. Det får väl bli kaos med skördestatistiken hos SCB i år då, de överlever nog.

Jag förbereder för omtapetsering av tre rum här hemma upptill allt annat, det är också så duktigt. Jag borde få medalj.....

Antar att all duktighet bottnar dels i ett behov av att ha saker att göra och dels i känslan av att jag vill göra M stolt. Han skröt alltid om mig inför andra, att jag var så duktig och världens bästa fru, så jag vill att han ska skryta däruppe i himlen också. "Kom och kolla Gud på min lilla fru, visst är hon bäst?" eller nåt.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0