Ring runt halsen

Jag bär M:s vigselring i en guldkedja runt halsen - likt många andra änkor kan jag tänka mig. Har också hans favorithalsband på mig; det är en silverkedja med en namnbricka som han fick av mig i morgongåva när vi gifte oss. På framsidan är hans namn graverat och på baksidan mitt namn och vigseldatumet. Jag brukade säga att det var hans "dogtag": om han nångång kom vilse i livet så stod det på framsidan vem han är och på baksidan vart han hör! Namn och kompani, typ. :-)
Mina ringar har jag såklart fortfarande på mig, jag undrar hur lång tid det tar innan man tar av sig dem? Åratal, troligen. 
Jag känner ju tydligt att det där i vigsellöftena med "tills döden skiljer oss åt", det stämmer ju inte. Det är längre än så, mitt löfte till honom varar efter döden också. Jag är fortfarande gift, jag hör fortfarande ihop med honom; bara det att han finns nån annanstans.

Kommentarer
Postat av: Helena

Jag tog av mig mina ringar efter 3 månader. Men så hade jag lite i ryggsäcken som kanske gjorde att dom åkte av fortare än för vissa. Nu ligger både min och Johans vigsel och förlovnignsringar i en kartong där vi även har hans körkort, några t.shirtar, hans favvobälte och små lappar han skrivit till mig mm mm. Denna låda kikar jag i lite då och då.kram

2008-11-14 @ 12:57:00
Postat av: Linda

Mammas vigselring sitter på mitt högra långfinger. Jag är så mycket mindre än hon var. Hennes förlovningsring sitter på min systers högra ringfinger. Det känns tryggt. Hon finns med.

2008-11-14 @ 14:43:50
URL: http://allergimamman.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0