Organmottagarna

När jag var på IVA fick jag en kopia på brevet från transplantationsenheten på Sahlgrenska. De omhändertog M:s lever och njurar. Den ena njuren gick till en medelålders man som hade gått i dialys tre gånger i veckan i fyra år. Den andra njuren fick en kvinna i yngre medelåldern och levern togs emot av en kvinna, ålder anges inte. Alla tre operationerna gick bra och organen började fungera direkt. Patienterna mådde bra och allt verkade gå som det skulle.

Tänk ändå, inte för att det gör min sorg lättare på något sätt, men dessa tre lever tack vare M! Jag hoppas att de får fina liv och att de alltid minns att de bär en gåva i sina kroppar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0