M:s doft

På badrumshyllan står M:s after shave; doften som Stora J och jag valde åt honom i julklapp en gång och som han sedan fortsatt med - Tendenza av Van Gils. Den doftar jättegott och framförallt är den för mig starkt förknippad med M. Har dock hittills bara klarat av att öppna korken och lukta på den någon enstaka gång; det blir för mycket känslor. Inte nog med att han alltid hade den på sig när han skulle vara extra fin, det var också den jag klappade in honom med när sjukhuspersonalen hade rakat honom när han låg nedsövd på sjukhuset. Framförallt var det den jag satte på honom när han var död och jag gjorde iordning honom.......Jag ville att han skulle dofta som han brukade och det kändes rätt.

Längre fram ska jag ta doften och stänka på hans kudde, det kanske kan vara en tröst med en välbekant lukt. Fast än så länge är det för tidigt och för smärtsamt.


Kommentarer
Postat av: Linda

Åh... Nu minns jag hur jag luktade på mammas kläder. De där som fortfarande låg kvar hemma, när hon var på sjukhuset. De där som inte hann bli tvättade för att vi aldrig var hemma. De luktade MAMMA! Det var tryggt.



2008-11-21 @ 08:43:09
URL: http://allergimamman.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0