Märklig hund-reaktion

Har jag äntligen haft min första "ande-upplevelse"??
Jag har ju nämnt att jag är avundsjuk på de som säger att de kunde höra steg från den avlidne och liknande. Det har inte jag kunnat - förutom då min diffusa känsla av "icke-ensamhet".
Men i alla fall; idag passade jag och barnen brorsans hund här hemma. Vi satt i köket och åt middag när hunden plötsligt får rena spattet, rusar ut i hallen och skäller. Till saken hör att jag aldrig hört honom skälla annars, för han är så himla väluppfostrad! Han står vid dörren på helspänn, går till fönstret i rummet intill och sätter upp tassarna mot fönsterbrädan och försöker kika ut mot ingången. Han beter sig precis som om någon kommer, men när jag öppnar ytterdörren och tittar är där ingen där, inte ens katten vilket annars hade varit en förklaring. Så vad var det hunden reagerade på? Spöke? M:s ande som kom hem?Låter ju skitfånigt när man skriver det, men jag vet inte?....

Kommentarer
Postat av: -ME-

Djur ser mer än vi, det kan du vara tryggt förvissad om. Våga tro! stor kram

2008-11-23 @ 09:51:16
URL: http://vinterliv.blogg.se/
Postat av: Mamma 2.0/Marmelad på AFF

Märkligare saker har väl hänt än att en ande kommer och hälsar på :-).



När min mamma gått bort hände det väldigt märkliga saker i hennes lägenhet som jag inte kan förklara på något vettigt sätt. Glödlampor skruvade ur sig själva gång på gång t.ex.



Kram!

Marmelad från AFF

2008-11-23 @ 12:45:13
URL: http://mamma2punkt0.blogspot.com
Postat av: Kicki

När min pappa gick bort så var det helt plötsligt en fågel som pickade på fönsterrutan under flera veckor, sen försvann den. Även om det bara är slumpen så tycker jag man gör rätt i att tro att det är något budskap i såna händelser. Kram!

2008-11-23 @ 16:38:31
URL: http://litesomjag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0