Ljud och dofter

Svärfar har börjat höstplöja åkrarna och det känns vemodigt att se och höra traktorn. Det är ett ljud som är så väldigt ihopkopplat med M. Lilla J har också lärt sig det, så fort hon hör traktorljudet - även på avstånd - säger hon "pappa!".

Det lite lustiga är att jag kan ändå höra på ljudet att det inte är M som kör, för han har en annan körstil än sin pappa; mer stressad. Det var så redan när M levde; jag behövde aldrig titta för att veta vem av dem som körde traktorn, det hördes på ljudet! Men ändå...

Ett annat sinnesintryck: uppe i sovrummet har jag M:s ena kudde som jag lade undan direkt när jag kom hem från sjukhuset. Jag har haft den till tröstkudde och luktat på den; hans doft finns i den. Det är underligt att den doften fortfarande sitter kvar! M har varit död i lite mer än två månader, det finns inget kvar kroppsligt av honom förutom aska på kyrkogården, men hans doft finns! Som om några molekyler av honom fortfarande stannat kvar......

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0