En tom plats vid min sida

Vi hade en skön dag igår hos våra vänner, jag och barnen. Men hela tiden tänker jag på M; vad han skulle sagt och gjort. Han är hela tiden med mig som en inre referens; jag hör honom svara på något eller skratta åt något skämt eller vet precis vad han skulle sagt i de olika samtalsämnena. Ingenting är riktigt helt utan honom, han fattades hela tiden igår även om vi hade trevligt.

Jag saknar honom varje sekund, alltid alltid. Det kanske inte syns riktigt lika tydligt utåt nu som det gjorde i början när man grät konstant, men det är bara för att jag lärt mig stänga till dörren till själen. Samma gråt finns kvar och samma saknad.
Jag saknar både stort och smått. Att det inte finns någon att komma hem till. Att det inte finns någon som känner mig så väl att han kan läsa mina tankar. Att det inte finns någon att somna intill. Att det inte finns någon som jag kan berätta allt för. Att det inte finns någon som delar hela min vardag. Att det inte finns någon som jag kan drömma tillsammans med.

Idag är det den 1 december: vår förlovningsdag. Den första av alla våra personliga bemärkelsedagar och jag vet ju att jag måste ta mig igenom dem allihop.

Kommentarer
Postat av: Anna

Grattis på förlovningsdagen och även om du kanske inte känner för att fira är det ju verkligen en fin dag att minnas.

2008-12-01 @ 08:40:14
Postat av: .:Sabina:.

Det kommer en dag när glädjen att ha haft honom kommer att vara större än smärtan av förlusten. Men det är för nära ännu, alldeles för nära. Jag känner mig utan ord för orden som hjälper finns inte. Trollspöt att svinga runt och låta dig vakna ur mardrömmen saknas... Jag tänker på dig idag, precis som alla andra dagar.

Kramar

2008-12-01 @ 10:49:43
URL: http://mitteget.wordpress.com/
Postat av: Gabbi

Grattis på förlovningsdagen!

Grattis också till att få ha upplevt kärlek som du har fått göra. Jag beklagar att du inte fick ha honom kvar. Jag läser din blogg och berörs djupt av ditt öde och din smärta.

Ha en så bra dag som du bara förmår.

Många många hälsningar,

Gabbi

2008-12-01 @ 12:06:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0