Jag - en höginkomsttagare??

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=1042&a=754548

Centern vill behovspröva barnbidraget och det intressanta är siffrorna som nämns:

(citat)Annika Qarlsson, riksdagsledamot och ordförande för centerkvinnorna, är den som först från centerhåll fört fram förslaget om ett inkomstprövat barnbidrag. "Det skulle ge de barn i familjer med låga inkomster en förstärkning och de som inte är i behov av det skulle bli utan", skrev Qarlsson på sin blogg tidigare i mars. Inkomstgränsen skulle vara 240.000 kronor om året - föräldrar som tjänar under det får barnbidrag, de som tjänar mer blir utan, föreslår Qarlsson.

Centerledaren Maud Olofsson är inte främmande för förslaget.

- Det är klart att många funderar över varför alla höginkomsttagare ska ha barnbidrag, säger hon till Svenska Dagbladet.
(slut citat)

240 000 om året motsvarar en bruttolön på 20 000 kronor - min lön ligger strax över det. Alltså är jag enligt Maud Olofsson en höginkomsttagare?! Wow, häftigt, här har man legat i räkmackefilen och haft det bra utan att ens veta om det!! Annars upplever ju inte jag att vi förskollärare är kända för att dra in sådär jättemycket cash på våra löner ,men säger tant Maud det så.......( bara som en parentes vill jag nämna att Mauds egen årslön ligger på    
1 662 000 spänn. Undrar vad hon räknas som då? Super-duper-extra-mega-inkomsttagare???)
Kommentarer
Postat av: Marita

Ja du måtte inte detta förslaget gå igenom...vilket jag har mycket svårt o tro att det ska...

Marita

2008-03-28 @ 19:38:22
URL: http://amors.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0