Fördel med sladdbarn

Malin Wollin ("Fotbollsfrun") skriver i Aftonbladet om varför hon skaffar ett tredje barn och jag kan bara hålla med: få sladdbarn äger!!

"Jag fick mina barn vid 23 och 25, skulle jag vara färdig vid 25? Låta livmodern hänga där alldeles frodig och till ingen nytta. Vad skulle jag göra resten av mitt liv, med utflyttade barn vid 43? Bygga växthus? Åka på vinresor? Läsa böcker i fåtöljen med en martini? Odla intressen? Booring. Intressen är så överskattade. Barn är så underskattade."
http://www.aftonbladet.se/foraldrar/article2121557.ab


Nu ska jag gå och väcka min sladdis Lilla J, 10 månader, och gosa lite! Mmmmm.....  Bebistiden är ju så härlig och väl värd att dras ut på! Hobbys hinner man ju med ändå så småningom och det där med oceaner av "egentid" är jäkligt överskattat. Exakt vad ska man göra liksom?
Kommentarer
Postat av: Marita

Mmmmm det är helt klart det bästa vi gjort(ett a alla bästa saker då;))att skaffa oss en sladdis-så som jag njutit o fortfarande njuter av vår sladdis så hann jag aldrig njuta med de andre barnen då de va små-första barnet va man så grön på allt med-de andra ja då hade man så många andrasmåruntsighela tiden-nu är deandrasåpassstoraattdeintekretsarruntminaben var gång jag har en ledig stund-ja underbart är det verkligen:)

Kram Marita

2008-03-28 @ 19:34:35
URL: http://amors.blogg.se
Postat av: haha

visst spendera hela era liv på näste gen istället för att leva det, enjoy

2008-04-12 @ 15:15:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0