Dagens pappa-pucko!

http://www.aftonbladet.se/foraldrar/article2772419.ab

"Pojken delade på skolan ut inbjudningar till sitt kalas.

Lärarna reagerade på att alla utom två i klassen fick gå och samlade in inbjudningskorten.

Då JO-anmälde pojkens pappa fallet och nu ska JO granska ärendet."


Alltså, det måste helt klart vara dagens pappa-pucko! Hur tänker man när man gör så? Att, när man får reda på reglerna för inbjudningar på skolan, inte backar och inser "oops, klantigt av mig!" utan driver det hela vidare och dessutom JO-anmäler??!! Som om JO inte har vettigare saker att syssla med?

Det värsta är att den här mentaliteten verkar bli vanligare och vanligare: att folk inte inser när de gjort bort sig utan bara fortsätter i det absurda att driva sin sak. Jag säger bara: ta ansvar för era handlingar, puckon, särskilt när det hela sker inför era barn - för vad lärde sig den här 8-årige pojken av sin pappa? Jo, att det är helt okej att frysa ut andra och när de sociala spärrarna från vettigare folk runtomkring slår till då skiter man bara i det. Mmm, säkert blir den pojken trevlig när han växer upp.......

Kommentarer
Postat av: Åsa

Du vilken bra blogg du har! Jag blir engagerad... Det märker du kanske på att jag kommenterar så mycket. ;-)



Usch! Som lärare har jag upptäckt att man kan förvänta sig att det mesta kan hända i kontakten med föräldrar. Men det har är ju lite väl...

2008-07-15 @ 21:11:25
URL: http://asaleh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0