Dagens irro: grannar

Sitter här och är irriterad så det kryper i kroppen: vad i självaste f-n är det för fel på folk och kan de inte skaffa sig ett liv??? Grannkärrin....nej,tanten menar jag ringde innan och hade babblade om nåt oväsentligt, men egentligen var nog själva ärendet att få gnälla lite över att vi tog bort en traktorväg över en av våra åkrar (för snart ett år sedan, heeey, långsint??). "Det är ju så tråkigt att inte kunna gå där mer gnäll gnäll!"

Jag blir fan galen, vi har kollat och kollat med Lantmäteriet ända tillbaka till laga skifte 1856, och DET ÄR VÅR VÄG!! Enskild väg, egen mark, inga servitut, fatta nångång trögskallar! Vi bedriver inte lantbruk för att folk ska kunna promenera som i nån jävla park, vi plöjde upp vägen för att kunna få en hel åker utan kilar i bägge ändar. Sen var det en bonus att vi slipper nyfikna snokare promenerandes rakt över vår gårdsplan, för traktorvägen gick nämligen rätt igenom vår gårdsplan 5 meter från huset. Alltså, inte går jag över folks tomter på det korta avståndet, men vi skulle minsann ha nån slags strövområde utanför dörren.....?

Och i de mest knasiga sammanhang och avsett ursprungs-samtalsämnet ska det minsann gnällas och pikas från dessa tråkmånsar. Nu kommer jag hädanefter att gå i svaromål och vänligt men bestämt upplysa dem om vad Lantmäteriet sa, för nu är jag less! Jag vet ju dessutom att de pratar sju resor värre skit bakom ryggen på oss.
Kommentarer
Postat av: Åsa

Oj! Påminner mig om ett avsnitt jag såg av "Grannfejden"... Hoppas att allt löser sig!

2008-07-15 @ 21:00:22
URL: http://asaleh.blogg.se/
Postat av: Towe

Subba!!!

Tomas Järvheden har gjort en sååå bra låt om just idiotgrannar. Lyssna på Grannar. Du kommer få dig ett gott skratt.

"Grannar, grannar, shit vad jag hatar mina grannar"

2008-07-22 @ 22:55:08
URL: http://towans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0