Våga vägra homeparty!

Alltså, först och främst, min pyttelilla "fan club" ( = Åsa och Towan) verkar gnöla högljutt över min brist på bloggning. Daaaah, jag har haft nät-jullov fattar ni väl!! *flinar* Nåja, bäst att kavla upp ärmarna och börja iaktta världen omkring mig - vilket leder mig fram till dagens rubrik: homeparty:

Idag hände det igen; blev tillfrågad av en av mammorna på gruppen jag går på med Lilla J om jag ville komma på Tupperware-party. Alltså, vad är det med folk? Inget ont om mamman i fråga, hon är jättetrevlig, men umgås inte folk på vanligt vis längre?? Ni vet, "kom hem på en fika" och sånt! Nänä, så fort man hälsat mer än tre gånger på någon, så blir man tillfrågad om man vill komma på så kallat homeparty! Det kan vara i princip vad som helst: Tupperware, Lingon & Blåbär, Me & I, Dunnis, ljus, kryddor, blablabla.....

Alltså, det är snällt att ni frågar mig, men ärligt talat så känns det sådär att betraktas som en källa till större och bättre värdinnegåva! Jag tycker att det är lite att utnyttja sina vänner att bjuda hem dem på sånt här trams, man vet ju hur det är: "ååånej, det är iiinget köptvång!" men hur lätt är det att sitta hemma i köket hos någon man just lärt känna, bli serverad fika och sedan inte beställa något av de varor som visas?? Tro mig, Tupperware och de andra lever högt på att folk inte kan med annat än att köpa! För det är definitivt inte prisvärt på något annat sätt att betala flera hundra spänn för en jäkla plastlåda!........


           image67
Kommentarer
Postat av: Towe

Vad du gnäller! Men när det nalkas sexparty då minsann är du nog inte sen att sätta upp dig på gästlistan! Snuskgumma!!!

2008-01-17 @ 10:00:41
URL: http://towans.blogg.se
Postat av: Åsa

Jullov...? Det vart det dummaste jag hört. Finns inte för oss över 20+. Bara att ligga på...
Party kan väl vara trevligt. Gratis är gott, det vill man ha mycket av (fikat). Köper det gör jag bara om det är rätt party... Sådant som går att ha i sovrummet ;-)

2008-01-21 @ 14:13:50
URL: http://asawith.spaces.live.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0