Varför varför tänker jag på Carl Bildt???

Av ingen anledning alls sitter jag och funderar på utrikesminister Carl Bildt (ja, då bör man skaffa sig ett liv, jag vet!!). Vet inte vad det är med honom, men jag retar mig på människan! Ser han inte ut precis som en som man vill doppa i toastolen á la högstadiefasoner?? Och dessutom, han har ju sett likadan ut ALLTID - se bildbevis - bara glasögonen som blivit snyggare! Jag lovar att han FÖDDES med det utseendet!

image70       image71
    Calle-Balle nu.....           ...och Calle-Balle -91.


Maken diggar honom mer än mig, så han blir alltid tossig på mig när jag så fort herr Bildt dyker upp i TV mässar: "ge mig den rrrrrätta rrrramsan!!" med karaktäristiska skorrande R. Det låter som Bildt, men är ett citat ur ett barnprogram sagt av en figur som heter "Ordbajsaren". Slump? Knappast, men det får stå för SVT......
http://www.ur.se/tunggung/
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0