En sann vän!

Jag har en trogen bästis; han heter Yves Rocher.
Han är verkligen en sann vän som är noga med att regelbundet hålla kontakten. Varje månad skriver han till mig, och vet ni vad - inte nog med det: han skickar alltid små presenter till mig också! Smycken, pennor, väskor, necessärer, parfymer - ja, han skämmer verkligen bort en!

Nu sist blev jag först lite fundersam över hans gåva som kom med posten i tisdags: en pillerburk med "ultrafidus" - kapslar med mjölksyrabakterier som man skulle ta för att stärka tarmens bakterieflora.
"-Hm", tänkte jag, "jag har ju inga problem med min mage, hur tänkte han nu?" Men det visade sig att Yves visste bättre än jag vad som behövdes i huset, för natten mellan onsdag och torsdag ballade makens mage ur! Han spydde och har sedan dess haft stress-ont i magen och svårt för att äta! Ta-da! så bra då att Yves skickade den där burken med första hjälpen för mage och tarm!!

Ja, se det är en sann vän det!............

Här bor min bästis:
http://www.yves-rocher.se/
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0