Fåfänga mammans bekännelser.

Japp, erkänner, jag är en fåfäng typ som strävar efter medaljen "snyggast på BB"! Var idag på skönhetssalongen (vilket ord by the way, låter som något fluffigt glassigt rosa 50-talsaktigt!!) och fick färgat ögonfransarna och ögonbrynen. Skitbra ju, slipper sminka mig på en månad eller så! Och eftersom bebis ska anlända om en och en halv vecka så kan jag ligga och vara snygg på operationsbordet (ska snittas) och på BB. Ha!! :-)

Men seriöst, jag brukar se ut som värsta raset efter mina förlossningar som ändå har varit "vanliga" vaginala, båda gångerna förlorade jag mycket blod, fick transfusioner och var tvungen att ligga kvar på förlossningsbordet i timvis efter (första gången slutade det till och med med att de fick plocka ut moderkakan och då hamnar man på uppvaket, INTE kul!). Vad gör man då inte för att väga upp det?? ;-) Lite glamour kan inte vara fel!

I morgon är det för att spä på det hela frisören som gäller, ja för det är ett ställe som inte är så käckt att sitta på med en liten nyfödd, så det är bra att ha gjort innan. Dessutom står det faktiskt i alla vänta barn-tidningar om månad 9: "dags att klippa sig i en lättskött frisyr!" Ja, så då gör man väl det då - bäst att lyda!! (Måste dock erkänna att jag hatar just det rådet; det är supertöntigt, ungefär som det där: "om du och din partner är trötta på varann och har tappat gnistan, lämna bort barnen och res på kärlekssemester!" Gnnnn, fjantigt! Vore det så enkelt skulle det väl inte vara så vanligt med skilsmässor.....)

Annars filar jag på min "önskelista" för hur jag vill ha det när jag kommer hem från BB. En sån borde alla skriva: den är lika viktig som förlossningsplanen! :-) Det här har jag kommit på hittills:
"Ska finnas i kylen:
sushi
Brie-ost
jordgubbar
vitt vin (ja, man kan väl få smutta liiiite bara!)
rökt lax-macka"
    
   
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0