Ring då, Gevalia!

(Först en parentes: gissa om det märks att det flyttat in en bebis i det här huset; bloggen är helt stendöd!! Nåja, jag gör en liten uppryckning nu i alla fall!)

Okej, trenden är klar: graviditet avslutad - kaffedrickandet återupptaget! Fick inte ner en endaste liten kaffeslurk under hela graviditeten, att ens lukta på kaffe var uteslutet när det var som värst med illamående och sånt. Jag kunde helt enkelt inte dricka denna nationaldryck. Lustigt vad kroppen klart säger till vad den behöver och inte behöver när den är gravid...?

Nu är dock bebis ute och ordningen återställd. Kaffeaktierna kommer inom snart att börja stiga igen och Gevalia pustar ut och drar tillbaka uppsägningarna. Kaffeodlarna i Brasilien kan åter försörja sig och sina barn. Jag är tillbaka på kaffebanan! Och inte bara det; kaffet är numera en nödvändig drog eftersom bebis visat sig vara en fullfjädrad liten natt-terrorist som tycker att på natten, då kan man ju inte sova! Då ska man vara vaken, äta, bajsa, ligga och knorra i sängen samt skrika! (Ett tips i förbigående till Al-Qaida: skit i bomber och lönnmördande: placera en bebis-natt-terrorist i George Bush`sovrum och efter tre nätter är han färdig att hoppa från Vita Husets tak!)
Efter såna vaknätter är en kopp kaffe livselixiret som skingrar trötthetsdimmorna! :-)

Nu väntar jag bara på att VD:n för Gevalia ska ringa och på sina bara knän tacka mig och välkomna mig tillbaka till de trognas skara! Under tiden går jag och fixar mig en latte......

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0