Tuttar och kläder (gissa om snuskhumrarna får upp den rubriken på sin googles-sökning ;-)??)

Var i stan igår med lilla J medan de stora barnen var på barnteater. Jag jagar lite nya kläder nu efter graviditeten, men gissa om det är svårt???

För det första: det var jättekul när man var gravid att modet också var det - ni vet, alla dessa tunikor och empireskurna toppar - men nu vill jag inte ha det längre! Det är bara gulligt på de som verkligen ÄR gravida, vi andra ser bara tjocka ut i alla dessa "under bysten-skärnings-kläderna"!

För det andra: jag vet att det är ett i-landsproblem och att många tjejer kanske skulle vilja örfila mig för att jag säger detta, men tro mig - stor byst och smal midja går inte ihop!! Amningstuttar har en tendens att svälla över alla bredder och jag hade ingen a-kupa innan heller om man säger så. Lägg då till att jag är byggd med ganska smal midja och ni får en kombination som paradoxalt nog är åtråvärd enligt idealen men stört omöjlig att klä!! Passar plagget midjan så går det inte att knäppa över brösten och passar det brösten så blir det massor av tyg över vid midjan!! Gaaaaaaah! Annars verkar det ju som i vårt (sjukt utseendefixerade) samhälle att stora bröst, det ska man ha.......Men varför går det inte att klä sig då???? Vet inte hur många skjortor, blusar och toppar jag provade igår, men majoriteten av dem gick inte att ha. :-(

Tro mig, ni systrar som sneglar på era a- och b-kupade bröst och önskar att de vore större: ni vet inte vad ni önskar er!! Var glada över era söta, lagoma boobies som är enkla att hitta kläder till och som ni kanske till och med kan ha halterneck eller axelbandslöst till - det kan jag bara drömma om......

 
                                          image29 
                      Dolly P har egen skräddare, bergis!!
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0