Tungt med mage! :-)

1 månad och 1 dag kvar till beräknad förlossning och trots att jag mått bra och dessutom nu är ledig från jobbet fram tills bebis föds - idag känner jag mig gnällig! Magen känns blytung, ryggen värker, att böja sig är pest och humöret känns som PMS i kubik!! Annars brukar jag må bra och orka det mesta, men idag känner jag mig som en osmidig atlantkryssare eller en valross.....

Funderar på det här med 9-månaders mage: jag tycker den är jobbig att släpa runt på, men hur är det då för de där bukfeta 50+-gubbarna? De kan ju ha en mage fullt i klass med min! Är det lika jobbigt för dem att bära runt på sina magar, har de lika svårt att böja sig och knyta skorna, blir de också andfådda av att gå uppför minsta trappa, kan de också bara vända sig i sängen med svårighet, stånk och stön? Ja, jag antar det. Gud, så jobbigt, tänk att ha det så här _jämt_! Aldrig i livet säger jag! *längtar efter full rörlighet igen!!*
Kommentarer
Postat av: Malena

Lycka till med bebisfödande!
Kram M

2007-04-18 @ 18:15:13
URL: http://malenasplace.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0